#WOLO - dobry bot na Uniwersytecie Warszawskim – od K2 Digital Transformation

Doradcy z K2 Digital Transformation we współpracy z firmą InteliWISE opracowali i wdrożyli messengerowego bota dla Uniwersyteckiego Centrum Wolontariatu Uniwersytetu Warszawskiego. Dobry bot o imieniu „#WOLO” ma za zadanie łączyć studentów-wolontariuszy z potrzebującymi pomocy organizacjami.

Idea bota zrodziła się w odpowiedzi na potrzebę szybszego dotarcia wolontariuszy do potrzebujących pomocy organizacji i odwrotnie. Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu postanowiło wyjść temu naprzeciw i wspólnie z K2 Digital Transformation oraz firmą InteliWISE opracowało facebookowego chatbota.

#WOLO w swobodnej rozmowie prowadzonej w komunikatorze Facebook Messenger zachęca studentów UW do spróbowania sił w roli wolontariuszy. Bot wyjaśnia płynące z tego korzyści, obala zniechęcające mity i pomaga wybrać projekt wolontariacki najlepiej dopasowany do zainteresowań rozmówcy. Wyposażony w silnik NLP (przetwarzania języka naturalnego) chatbot jest w stanie odpowiedzieć na kilka tysięcy pytań związanych z działalnością UCW, dostępnymi wolontariatami i… sensem życia. Język, jakim posługuje się #WOLO, został dopasowany do grupy docelowej, jest „studencki” i żartobliwy - zadbali o to sami studenci, którzy również na zasadzie wolontariatu zaangażowali się w „nauczenie” robota popularnego wśród nich słownictwa.

Nazwa bota, „#WOLO” została zainspirowana popularnym hashtagiem „#yolo” i rozwija się w „WOnly Live Once” (Żyjemy Tylko Raz), a ponadto sam skrót kojarzy się z wolontariatem.

Z chatbotem porozmawiać można pod adresem: m.me/wolodobrybot