IKEA
Raport w technologii VR

Postanowiliśmy, że zrobimy „coś innego”. Przygotowaliśmy raport w formie filmu w technologii VR, żeby każdy mógł nie tylko zobaczyć, ale i „doświadczyć” tego, co dobrego IKEA robi dla Polski.

Misją IKEA jest tworzenie lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi. Jest to widoczne nie tylko w ich produktach, ale też w sposobie działania całej organizacji. Przykładowo energia potrzebna do funkcjonowania polskich fabryk i sklepów IKEA, wytwarzana jest w 100% ze źródeł odnawialnych, a minimalne wynagrodzenie godzinowe jest o 25% wyższe od ustawowego. Uznaliśmy, że te i inne informacje dotyczące wpływu IKEA na polską gospodarkę i środowisko, powinno móc (i chcieć!) zobaczyć jak najwięcej osób.

Film jak i całe interaktywne doświadczenie VR, powstało na podstawie tradycyjnie przygotowanego raportu i zawiera wszystkie kluczowe, zawarte w nim informacje, pokazane w formie interaktywnej opowieści. Narratorką „oprowadzającą” widzów po wirtualnym świecie jest Agata Czachórska, corporate communication specialist w IKEA, czyli osoba odpowiedzialna za komunikację zrównoważonego rozwoju. Dzięki jej pomocy użytkownicy aplikacji mogli zasięgnąć wiedzy o wpływie IKEA na polskie środowisko, gospodarkę oraz panujących w niej warunkach pracy. Za pomocą specjalnego menu, widz sam mógł zdecydować, który aspekt działalności IKEA chciałby zgłębić. Ten VR experience swoją premierę miał na specjalnym stanowisku IKEA podczas XXVI Forum Ekonomicznego w Krynicy, gdzie obejrzało go ponad 3500 polityków, biznesmenów i dziennikarzy z 60 krajów.

Oprócz doświadczenia na Forum, nasz film był udostępniony także  w kanałach społecznościowych IKEA oraz na stronie ikeawpolsce.pl. W social mediach film miał ponad 100 000 wyświetleń.

Obecnie wdrażamy IKEA VIRTUÅL RËALITY do wszystkich sklepów IKEA oraz Kuchni Spotkań w Polsce. W rezultacie raport będą mogły zobaczyć miliony klientów w całym kraju. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii oraz starego, dobrego storytellingu, raport na temat zrównoważonego rozwoju, jest najchętniej oglądanym i czytanym raportem w historii IKEA.