Żywiec Zdrój
Słońce dla Warszawy

Żywiec Zdrój przygotował limitowaną serię napoju Smako-Łyk. Obok tradycyjnej kampanii reklamowej prowadzonej pod hasłem „Podaruj Słońce”, Klient poprosił nas o przygotowanie innowacyjnego projektu w przestrzeni miejskiej, wpisującego się w zadane hasło przewodnie. Projekt miał być dobry dla miasta i dla marki.

Idea:
Zima jest fajna, ale w górach. W mieście to ziąb i chlapa. W polskich realiach dodatkowo okraszona burą ciemnością i deprechą. Z drugiej strony nic tak nie rozchmurza, jak promienie słoneczne. Z braku tych prawdziwych, postanowiliśmy podarować warszawiakom rozgrzewającą alternatywę, wykorzystując do tego dobrodziejstwa współczesnej technologii.

Podstawowym wyzwaniem kreatywnym było wymyślenie konwencji Słońca, które byłoby inne od tych, które zrealizowano za granicą dla innych marek. Musieliśmy stworzyć unikalne rozwiązanie. Jego realizacja zajęła pół roku. Wymagała znalezienia odpowiedniego, niezasiedlonego budynku, wyprodukowania rozszczepiającej światło folii (w tym temacie zgłosiliśmy się po pomoc do Instytutu Optyki Stosowanej) i oświetlenia odpowiednimi lampami, które nie przeszkadzałyby pobliskim mieszkańcom (w sumie 560 specjalnych lamp o mocy 500W każda). Dodatkowym wyzwaniem było zbudowanie i zawieszenie 150m2 interaktywnego ekranu LED, na którym użytkownicy sieci mogli umieszczać swoje dedykacje. Wszystko było streamowane na żywo w sieci.

Przez 3 tygodnie Słońce ogrzewało stolicę, wywołując uśmiech na twarzach jej mieszkańców. Żywiec Zdrój był na tyle odważny, że zgodził się przez pierwszy tydzień nie pokazywać swojego logo. Dzięki temu szum wokół projektu był jeszcze większy. Żadna marka dawno nie wywołała tylu pozytywnych emocji, działając w przestrzeni miejskiej i dając warszawiakom to, czego im wówczas najbardziej brakowało – odrobinę ciepła i uśmiechu. Słońce na trwałe, obok Palmy i Tęczy, zapisało się w ten sposób w ich pamięci.

Wyniki:

W sieci akcja dotarła do ponad 7,3 mln osób.

Sprowokowała ponad 90% pozytywnych reakcji i ponad 1000 wzmianek w sieci – ponad połowa z nich na FB. Informacje o Sztucznym Słońcu, które pojawiły się w TV (min. TVP1, TVP2, TVP Polonia, Polsat, Polsat News 2, TVP Warszawa) i radio (min. Radio RMF FM, Radio Kolor, Radio RMF MaXXX Warszawa) wygenerowały dodatkowy zasięg w postaci 3,7 mln osób.

Ponad 3500 osób podarowało komuś Słońce.